Ūdens glāžu metode- prieks darboties ar matemātku

Jau vairākkārt esam dalījušies par Ikšķiles Brīvās skolas eksakto priekšmetu apgūšanas metodēm. Eksaktie priekšmeti bieži vien tiek saistīti ar sarežģītām un nesaprotamām idejām, taču patiesībā tās ir ļoti loģiskas, un, iedziļinoties tajās, var ne tikai rast atbildes uz daudziem jautājumiem, bet arī pamanīt visdažādākās likumsakarības mums apkārt. No visiem mācību priekšmetiem matemātiku droši var dēvēt par to jomu, kura attīsta un, vienlaikus, kur visvairāk nepieciešama loģiskā domāšana un spēja saskatīt likumsakarības un tās turpināt.

Ikšķiles Brīvajā skolā audzēkņi matemātiku apgūst netradicionālā veidā, izmantojot ūdens glāžu metodi – Vācijā radītās un pēc Angelikas Šlatman izstrādātās tehnikas.

Šajā reizē mēs piedalījāmies ūdens glāžu matemātikas stundā pie 4. saimes kopā ar saimes audzinātāju Lieni Strautiņu. Ūdens glāžu matemātika ir pateicīga metode, kur skolēni, veicot uzdevumus un lejot ūdeni, atklāj un iepazīst matemātiku – šajā reizē darbības ar daļskaitļiem. Visu sarežģīto ir iespējams vieglāk apgūt, ja izzināšanas process ir praktisks, turklāt  tiek trenēta rokas, tilpuma izjūta un koncentrēšanās. Redzot, taustot, salīdzinot un atklājot, skolēnos  raisās pozitīvas emocijas, kuras rada patiku pret matemātikas  mācīšanās procesu, rosina  interesi un patstāvību, vēlmi mēģināt un nebaidīties kļūdīties. Nemot talkā glazes, ir vienkāršāk saprast, ka 1 pilna ūdens glāze ir 1 vesels, pusglāze ar ūdeni ir ½ utt. Saskaitīšana – ūdens tiek pieliets, atņemšana – ūdens tiek noliets nost.

 Skolotājs šajā procesā ir vērotājs un atbalstošā persona. Kas vēl ir interesanti- eksperimentos tiek izmantots iekrāsots ūdens, piemēram, viena grupa izmanto sarkanu ūdeni, otra- zilu, vēlāk skolotājs liek veikt matemātiskās darbības – saskaitīt pirmās grupas daļas ar otrās grupas ūdens daļām. Te nu sākas interesantais, saskaitot (salejot) ūdeni kopā. Krāsas sajaucas un tiek iegūts violets ūdens, un ir atkal ko pētīt!

Kāpēc mūsu skolā tiek pielietotas šīs neparastās mācību metodes – šokolādes, maģisko apļu un ūdens glāžu matemātika? Pamatā tas ir saistīts ar to, ka bērni ir dažādi, mums ir svarīgi tas, lai jau no pamatskolas klasēm  bērni nebaidītos no sarežģītiem mācību priekšmetiem, lai matemātiku uztvertu līdzīgi kā vizuālo mākslu vai mājturību. Nebaidīties un lidot tālāk zinātnes pasaulē.

P.S. Bildēs skolotāja un bērni ir redzami apģērbušies drēbēs uz otru pusi, jo tika atzīmēta Joku diena!

$BrīvāSkola #LaimīgiBērniMācāsLabāk #Ekoskolas