Intervija ar mūsu skolas jauno matemātikas skolotāju Noru Heinrihsoni

Mūsu Ikšķiles Brīvā skolas skolotāju saimei ir pievienojusies jauna matemātikas skolotāja Nora Heinrihsone, tāpēc šodienas stāsts būs par viņu.

Nora, pastāsti mums, kā Tu nonāci Ikšķiles Brīvajā Skolā?


Šobrīd dzīve pavisam bez sociālajiem tīkliem būtu grūti iedomājama. Tā, lūk – jūlija beigās saņēmu FB ziņu no Ievas Krūmiņas „Labdien, Nora! Ikšķiles Brīva skola meklē matemātikas skolotāju. Varbūt Jūs interesētu šis piedāvājums?” Mazliet sarakstes, tikšanās, sarunu un te nu es esmu – jauna izaicinājuma un skaista piedzīvojuma priekšā.

Kāda ir Tava pedogoģiskā pieredze, ko Tu darīji pirms nonāci pie mums?


Es allaž godīgi saku, ka skolā esmu netīšām, jo pēc izglītības esmu ekonomists/uzņēmējs un šī darbības joma ir manā ikdienā joprojām vadot sociālo uzņēmumu, kurš palīdz senioriem un cilvēkiem ar invaliditāti realizēt savus amatniecības darbus.
Runājot par pedagoģiju – manai māsai mācoties 12tajā klasē nebija skolotāja, kurš mācītu ekonomiku. Tā bija skola, kuru labi zināju, jo pati to biju beigusi un man bija svarīgi, lai māsai šo mācību priekšmetu iemāca labi. Tā tas aizsākās – ar sešām mācību stundām nedēļā divām divpadsmitajām klasēm. Un skolai kā sistēmai ir tendence „ievilkt”. Tad bija vēl kāda klase, tad jaunāki skolēni, tad jau arī administratīvais darbs un tā, šobrīd skolu sistēmā esmu jau 18 gadus. Taisnība, ļoti īsi ir bijuši tie brīži, kad skola ir mana vienīgā darba vieta, bet tas gandarījums ko sniedz darbs ar bērniem citur nav iegūstams.

Vai Tu bērnībā sapņoji kļūt par matemātikas skolotāju, vai Tev skolā patika matemātika?


Mēs ar māsu bērnībā spēlējām skolas un es biju skolotāja, bet nekad nedomāju, ka tā būs mana profesija. Man ļoti patika telefonu grāmatas un tajās meklēt dažādas skaitļu kombinācijas, patika skatīties televīzijā Menci un risināt viņa uzdevumus, bet tas arī viss. Skolā man matemātiku un īpaši ģeometriju patika mācīties vidusskolas posmā, man bija ļoti prasīga un izcila skolotāja Dace Lāce, no kuras daudz esmu mācījusies gan par skaitļiem un formām, gan par skolvadību.

Pastāsti dažos vārdos par to kā Tu esi iecerējusi radīt skolēnos interesi par šo priekšmetu?


Ja skolēns ienāk klasē ar prieku un interesi, tad viss notiks! Svarīgi, lai skolēns zina, ka var uzticēties, vaicāt un, ka ir dažādi veidi, kā nonākt līdz risinājumam. Un būs reizes, kad mūsu sarunas nebūs par matemātiku, bet tās būs ļoti svarīgas, lai matemātika patiktu, liktos interesanta un tajā gūtu panākumus.

Glāžu matemātika, šokolādes matemātika, nestandarta grupu uzdevumi. Vai Tu mācot matemātiku plāno izmantot kādas netradicionālas metodes?


Matemātikā ir tikai dažas lietas, kuras nepieciešams iemācīties, pārējās ir labi izprast, jo tad risinājums šķiet pašsaprotams. Domāju ir svarīgi parādīt, ka matemātika ir mūsu dzīvē visapkārt – mežā, veikalā, brokastu šķīvī, tēta mašīnas degvielas bākā un visur citur.

Ko Tu iesaki bērniem, kuriem nepadodas (nepatīk) šis priekšmets?


Ticu, ka viņi vēl nav sastapušies ar veidu caur kuru matemātika vairs neliktos tik nepatīkama. Šādos gadījumos var izzināt, kas bērnam patīk un tad palīdzēt domāt par matemātiku caur šo prizmu, piemēram, ja tā ir zīmēšana, tad varam jaukt krāsas dažādās proporcijās, mērīt leņķus varavīksnei un pētīt kādos izmēros var būt standarta zīmēšanas lapas.
Ticu, ka matemātikas pamatlietas var apgūt ikkatrs – tikai pašam bērnam ir jāgrib un jābūt pareiziem ceļa rādītājiem.

Kas Tevi iedvesmo ārpus skolas?


Esmu darba rūķis, man allaž ir maz brīva laika. Gandarījumu man sniedz prieks citu acīs, mana vērtība ir ģimene, visu paveikt man palīdz mūzika un es baudu labi padarīta darba sajūtu.

Kas Tev patīk mūsu skolā, kāpēc Tu izvēlējies strādāt pie mums? Kāpēc vajadzētu mācīties mūsu skolā?


Es ļoti augstu vērtēju Ikšķiles Brīvās skolas vērtības – brīvību, dabu, kopienu un latviskumu – man tās ir saprotamas, pieņemamas un es ticu to spēkam. Man patīk vide un cilvēki, nelielas mācību grupas un brīvība mācību procesā, vienlaicīgi neatkāpjoties no mērķiem, tas ir apliecinājums, ka mērķus var sasniegt dažādi.

Tavs ieteikums, novēlējums skolas kolēģiem, un bērniem 😊


Es ticu, ka visu var atrisināt, ja cilvēki savstarpēji ir atklāti, godīgi un sarunājas. Ne visas sarunas ir patīkamas, bet, ja tās ir cieņpilnas un balstītas pamatotos argumentos, tad ilgtermiņa rezultāts būs veiksmīgāks nekā tad, ja noklusēsim, dusmosimies un ignorēsim.
Tamdēļ novēlu katram apkārt cilvēkus, kuri mums rūp un kuriem rūpam mēs, ar kuriem mēs varam godīgi izrunāties un kuri vēlas atklāti runāt ar mums!

Lai top !

#BrīvāSkola #LaimīgiBērniMācāsLbāk