Mums patīk mācīties mežā

Trešdienas mūsu skolas 2. saimes  bērniem ir Meža dienas, kad mācību stundas notiek mežā. Snieg sniegs, ir sals, līst lietus, pūš vējš – maršruts ir nemainīgs – pulkstens 9.00  visi ar skolas mugursomām, brokastīm un siltu tēju satiekas ar saimes audzinātāju Ilzi pie Ogres Zilo kalnu slēpošanas laukuma un dodas  uz savu bāzes vietu netālu no Dubkalnu ūdens krātuves. Tā ir sportiska rīta rosme un neliels ieskats dabasmācībā, jo tiek pētīta daba – re, kur jau saplaukuši kārklu pūpoli, tātad Lielā diena nav vairs aiz kalniem, bet skudras vēl guļ, tātad vēl būs sals, arī ezera ledus vēl ir sasalis un daži drošsirdīgie zemledus makšķernieki ķer lomus.  

Lai gan termometrs 9.00 no rīta rāda – 4, saulīte spīd un gaiss ātri iesilst. Aizdedzinām saimes sveci, nodziedam rīta dziesmiņu un diena var sākties. Pirmā – klusuma un meditācijas nodarbība. Katrs atrod savu vietu mežā, kur ķermenis jūtas vislabāk, dziļi elpo spirdzinošo meža gaisu, vēro saules staru izlaušanos caur priežu zariem, aizver acis, sajūt sevi, uzņem meža spēku un enerģiju sevī. 

Tad ir pienācis laiks brokastīm, pēc kurām neliela izkustēšanās pauze un nākamā nodarbība var sākties. Šajā reizē skolotāja Ilze bija sagatavojusi bērniem īpaši interesantas matemātikas aktivitātes. Lūk, interesanta matemātikas spēle reizrēķina apguvei.

Maģiskie apļi. Spēlē piedalās vismaz 12 bērni. Jums būs nepieciešami: knaģi ar cipariem no 1- 12, pagara aukla. Katram bērnam piesprauž knaģi ar attiecīgo ciparu, un visi nostājas aplī pēc kārtas no 1- 12. Nu tad sākam – auklas galu iedod bērnam ar ciparu 2, tad skolotāja aicina domāt un nosaukt, kuram bērnam ir jādod tālāk aukla, ja pie 2 pieliekam klāt 2 = 4, aukla tālāk tiek nodota cipara 4 īpašniekam, tad pieliekam klāt vēl 2 = 6, aukla tiek nodota 6-niekam, tad klāt vēl 2= 8, vēl 2= 10 un noslēgumā vēl 2, un aukla nokļūst pie bērna, kuram ir cipars 12. Ja aukla ir gara, var turpināt. Rezultātā visi bērni, kuri tur auklu, nolaiž to lejā, stingri nostiepj un izveido figūru, šajā gadījumā izveidojas sešstūris.

Tālāk turpinām ar 3. Auklas galu saņem trijnieks, mēģinām visu to pašu, liekot klāt pa 3, tātad, tālāk aukla tiek nodota sešiniekam, tālāk devītniekam un noslēgumā – divpadsmitniekam. Rezultātā no auklas  izveidojas kvadrāts. Tāda pati figūra sanāks, ja rēķināsim ar 9. Ja rēķina ar 4 un 8, izveidojas trijstūris – 4, 8 un 12. Ja ar 5 un 7  izveidojas 12 stūraina zvaigzne , ja ar 6, izveidojas līnija. Tas tiešām bija jautri, radoši un interesanti.

Vēl šajā reizē bērniem bija praktiskie uzdevumi par perimetru – no dabas materiāliem  kokiem, čiekuriem  tika veidotas  figūras ar noteiktu perimetru un veikti citi interesanti uzdevumi.

Pirms došanās pusdienās ir brīvais laiks un sportiskās aktivitātes, puiši mežā ir izveidojuši savus štābiņus. Tad jau ir dodamies atpakaļ uz starta laukumu, kur skolas saimnieks Māris mums atved karstas pusdienas – zupu, svaigi ceptu maizi un pankūkas. Pēc gardām pusdienām gaidām vecākus. Skat, Valteram šoreiz bija pakaļ tētis ar suņuku Ringo. Visiem lieli prieki, atā visiem un tiekamies jau atkal mežā !

#BrīvāSkola #LaimīgiBērniMācāsLabāk #Ekoskolas