EKOSKOLU RĪCĪBAS DIENĀS BĒRNI APMEKLĒ PAŠVALDĪBU

Jau vairāku gadu garumā Rīcības dienas ietvaros mūsu novada Ekoskolas viesojas pašvaldībā. Arī šogad, 6.novembrī,  privātā sākumskola “Ķiparu nams”, Ikšķiles Brīvā skola un Tīnūžu sākumskola devās uz pašvaldību, lai stāstītu par aktuāliem vides aizsardzības jautājumiem.
Rīcības dienu kopīgā 2019. gada tēma ir “Par nākotni bez klimata krīzes”, tādēļ bērni bija sagatavojuši prezentācijas par klimata pārmaiņām un iespējamiem risinājumiem, padomus, ko vajadzētu ievērot ikvienam planētas iedzīvotājiem. Bērni aicināja pievērst uzmanību atkritumu šķirošanai, samazināt iepakojumu skaitu saviem pirkumiem, pievērsties veselīgam dzīvesveidam-  lietot vairāk veģetāru pārtiku, pārvietoties ar kājām vai videi draudzīgiem transporta līdzekļiem, tādējādi samazinot CO2 piesārņojumu.
Savukārt pašvaldības izpilddirektors Mariss Martinsons atklāja, ko pašvaldība ir gada laikā darījusi šajā jomā, piemēram, plastmasas ūdens pudeļu vietā ieviesusi stikla karafes, joprojām turpina šķirot atkritumus,  izmanto energoefektīvas spuldzes.

Tā kā viens no CO2 samazināšanas veidiem ir pārtikā mazāk patērēt gaļu, Ikšķiles Brīvā skola bija ieradusies ar cienastu, kas galvenokārt pagatavots no pākšaugiem- dažāda veida pupiņām, zirņiem un  lēcām.

Latvijas Ekoskolas ik gadus piedalās nedēļu ilgā starptautiskā kampaņā ar mērķi uzrunāt sabiedrību, vērst uzmanību nozīmīgām vides problēmām un ikvienu rosināt uz rīcību, kas var palīdzēt šīs problēmas mazināt. Nedēļas laikā tiek organizēti dažādi izglītojoši un interaktīvi pasākumi, kuru mērķis ir piedāvāt risinājumus, kā iespējams iesaistīties globālās problēmas risināšanā ar vietēja mēroga rīcībām.
Pašlaik Ekoskolu programmā ir iesaistītas vairāk kā 51 000 skolu visā pasaulē, Latvijā tās ir gandrīz 200 izglītības iestādes, sākot no pirmsskolas izglītības iestādēm līdz par augstskolām.

https://www.ikskile.lv/index.php/lv/jaunumi/ekoskolu-ricibas-dienas-berni-apmekle-pasvaldibu

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *