Europe for Inclusion projekta vizīte

No 20. marta līdz 24. martam Ikšķiles Brīvajā skolā viesosies pedagogi no Portugāles, Itālijas, Francijas, Rumānijas, Turcijas, Polijas un Lietuvas, lai piedalītos Erasmus + programmas Eiropas Savienības līdzfinansēta projekta “Europe for Inclusion” mācību vizītē.  Projekta galvenais mērķis ir Eiropas valstu sadarbība, uzlabojot pieeju un metodoloģiju jauniešu ar uzvedības traucējumiem iekļaušanā izglītības iestādēs.

Mācību vizītes atklāšana notiks pirmdien, 20.martā, Tīnūžu kultūras namā, piedaloties arī Ikšķiles pašvaldības pārstāvjiem.

Ikšķiles Brīvajā skolā gandrīz 40 ārvalstu viesiem būs iespējams iegūt gan praktiskas, gan teorētiskas zināšanas par tēmu “Skolēni ar uzvedības traucējumiem”. Plānojot Eiropas valstu pedagogu uzņemšanu, Ikšķiles Brīvās skolas kolektīvs iedvesmojies no savas ikdienas pieredzes un skolas filozofijas. Projekta dalībniekiem būs iespēja vērot mācību stundas, pašiem izmēģināt dažādas terapijas metodes – kustību terapiju, drāmas terapiju, mākslas terapiju – , lai labāk izprastu, kā tās darbojas un var palīdzēt. Pieredzes apmaiņā pedagogi dosies arī uz citām izglītības iestādēm, apmeklēs Autisma biedrību un klausīsies zinošu speciālistu lekcijas. Visas nedēļas garumā mācību vizītes dalībniekiem būs iespējams apgūt arī dažādas latviešu amatu prasmes, svinēt Lielo dienu, restorāna vakarā baudīt skolas pavāres gatavotos veģetāros ēdienus un izdancoties latviskos dančos.

“Alternatīvo skolu priekšrocība un pienesums izglītībai kopumā ir tas, ka spējam ātrāk kā lielas skolas mobilizēties un izmēģināt jaunas pieejas un metodes, lai pēc tam dalītos pieredzē ar citiem. Mums ir patiess prieks piedalīties šajā projektā, jo varam mācīties no labajiem piemēriem, iepazīt un pielāgot ārvalstīs gūto pieredzi mūsu skolas videi, kā arī sniegt savas zināšanas pārējiem projekta dalībniekiem,” stāsta Ikšķiles Brīvās skolas vadītāja Kristīne Liberta.

Projekts “Europe for Inclusion” tiek organizēts ilgtermiņā. Pirmā mācību vizīte notika 2014. gadā. Ikšķiles Brīvās skolas pedagogi projekta laikā guvuši pieredzi Itālijas, Portugāles, Francijas, Rumānijas, Lietuvas un Polijas izglītības iestādēs. Katrā valstī tika gūta pieredze par to, kā iekļaut bērnus skolas vidē, ja tiem nepieciešama kāds speciāls atbalsts. Tika diskutēts par jautājumiem, kā padarīt izglītību pieejamu bērniem un to, cik lielā mērā nepieciešams skolai sadarboties arī ar vecākiem, pašvaldību un valsti šo jautājumu risināšanā.

Projekta noslēgumā plānots izveidot mājas lapu, kurā tiks ievietots apkopojums ar metodēm un stundu aprakstiem, kā strādāt ar bērniem un jauniešiem ar emocionāliem un uzvedības traucējumiem, kā veicināt atmiņu un uztveri u.tml.

SONY DSC

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *