Meža dienas ir tas, ar ko varam lepoties un iedvesmot citus

Vakar, Ogres novada skolotāju konferencē mūsu skolas skolotāja Ilze Sēkliņa vadīja darbnīcu “Meža dienas Ikšķiles Brīvajā Skolā”.

Darbnīca noritēja 2 reizes un to apmeklēja apmēram 50 novada pedagogi. Darbnīcas sakumā skolas direktore Linda Vītiņa iepazīstināja klātesošos ar mūsu skolu, izceļot galvenās vērtības- dabu, kopienu, latviskumu un brīvību.

Stundas garumā skolotāja Ilze dalījās pieredzē par to kā tiek organizētas mācības mežā. Kāpēc mežā – daba atjauno uzmanības noturību, atbrīvo no stresa, palīdz attīstītīt pašdisciplīnu, uzdevumi dabā vairak ieinteresē, tā ir ļoti laba fiziska slodze, attīsta sociālās iemaņas un radošumu.

Parasti mežā tiek pavadīts laiks no 9.00- 13.00. Bērni ar 2 pieaugušajiem dodas uz savu bāzes vietu, tam seko svecītes aizdegšana, rīta dziesma, meditācija, dienas plāna apspriešana, brokastis un kustību rotaļas. Bērni mežā apgūst dažādus mācību priekšmetus. 13.00 mežā tiek ēstas siltas pusdienas no skolas.

Ilze dalījās ar praktiskiem padomiem par to, kā mežā mācīties dabaszinības, latviešu valodu un matemātiku. Latviešu valodas nodarbībās skolēni lasa, klausās, veido dialogus, mācās dzejoļus un veic radošus darbus. Matemātikā – skaita, mēra un salīdzina. Dabaszinībās- strādā ar kompasu, palielināmo stiklu, pēta dabu, pieraksta novērojumus. Ilze aicināja darbnīcas dalībniekus arī praktiski iesaistīties meža dienu aktivitātēs. Skolotāji izpildīja maģisko apļu uzdevumus.

Skolotāju konferences noslēgumā skolotāja Ilze saņēma pateicību par ieguldījumu vadot darbnīcu un skaļus applausus no pārējiem dalībniekiem.

Padalīsimies arī ar Jums ar Maģisko apļu spēli.Spēlē piedalās vismaz 12 bērni. Jums būs nepieciešami: knaģi ar cipariem no 1- 12, pagara aukla. Katram bērnam piesprauž knaģi ar attiecīgo ciparu, un visi nostājas aplī pēc kārtas no 1- 12. Nu tad sākam – auklas galu iedod bērnam ar ciparu 2, tad skolotāja aicina domāt un nosaukt, kuram bērnam ir jādod tālāk aukla, ja pie 2 pieliekam klāt 2 = 4, aukla tālāk tiek nodota cipara 4 īpašniekam, tad pieliekam klāt vēl 2 = 6, aukla tiek nodota 6-niekam, tad klāt vēl 2= 8, vēl 2= 10 un noslēgumā vēl 2, un aukla nokļūst pie bērna, kuram ir cipars 12. Ja aukla ir gara, var turpināt. Rezultātā visi bērni, kuri tur auklu, nolaiž to lejā, stingri nostiepj un izveido figūru, šajā gadījumā izveidojas sešstūris. Tālāk turpinām ar 3. Auklas galu saņem trijnieks, mēģinām visu to pašu, liekot klāt pa 3, tātad, tālāk aukla tiek nodota sešiniekam, tālāk devītniekam un noslēgumā – divpadsmitniekam. Rezultātā no auklas izveidojas kvadrāts. Tāda pati figūra sanāks, ja rēķināsim ar 9. Ja rēķina ar 4 un 8, izveidojas trijstūris – 4, 8 un 12. Ja ar 5 un 7 izveidojas 12 stūraina zvaigzne , ja ar 6, izveidojas līnija. Tas tiešām ir jautrs un radošs veids kā mācīties reizrēķinu.

Laimīgi bērni mācās mežā!

#BrīvāSkola#LaimīgiBērniMācāsLabāk